sobota, 29 marca 2014

Kontynuujemy nasze rozmowy-dialog i słówka "do poznania się cz.3(?)"

¡Hola!

Ostatnio zorientowałam się, że przeprowadziłam już kilka lekcji w kąciku językowym. Postanawiam kontynuować nasze rozmowy po hiszpańsku. Ostatnie dwa posty językowe były związane ze słownictwem do poznania się. I dzisiaj część 3 oraz dialog.


Carmen: ¡Hola! Soy Carmen. ¿Y tú?
Inez: Me llamo Inez. Encantada.
Carmen: Encantada.
Inez: ¿De dónde eres?
Carmen: Soy de Valencia.
Inez: Y yo soy de Barcelona. ¿Dónde vives?
Carmen:En Bilbao.
Inez:Y yo tambien. ¡ Que bien!
Carmen: ¿Cuál es tu número de teléfono?
Inez: 192837465.
Carmen: Y mi es 918273645.
Inez: ¡Hasta la vista!
Carmen:¡Ciao!

Zwroty na podbarwionym tle nie wystąpiły w poprzednich postach. Oto ich tłumaczenie:
  •  ¿Dónde vives?- gdzie mieszkasz
  •  Y yo tambien.-ja tak samo
  •  ¡ Que bien!-jak dobrze(fajnie, super)
  •  ¿Cuál es tu número de teléfono?-jaki jest twój numer telefonu
  •  192837465-Y mi es 918273645.-192837465-I mój to 918273645.
Więc kolejne rzeczy do nauki. Ale potem będzie można poznać jakiegoś Hiszpana, Hiszpankę albo kogokolwiek interesującego.

Zapraszam do obserwowania bloga na bieżąco.

¡ Hasta la vista, chicos y chicas! 

2 komentarze:

  1. Hola! Mnie również inspiruje Hiszpania, w sumie planuje tam wyjechać na stałe ;) W tym roku pisze też mature z tego pięknego języka ;) Jeżli chcesz, napisz: pw131@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam marzenia o wyjeździe w tamte strony. Ale to jeszcze tylko marzenia, bo mam 12 lat ;). Dzięki za komentarz. ¡Chao!

      Usuń

Wygadaj się na całego ;p