piątek, 14 marca 2014

Conversacion-rozmowa, tzn. poznajemy się!

¡Hola!

Na początek chciałabym podziękować wszystkim czytelnikom mozaiki, za wszystkie odwiedziny. W ostatnim tygodniu licznik przekroczył liczbę 1000!!! Przyrzekam, że na blogu będę pisać regularnie tak, abyście mogli cieszyć się coraz to nowszymi postami.
A teraz powracam do tematu. Kiedyś wstawiłam tu posta o przywitaniach i pożegnaniach po Hiszpańsku(TEN POST). Jednak trzeba nawiązać jakąś rozmowę. Ale z kim? Jak poznać nieznajomego?

  • ¿Cómo te llamas?-Jak się nazywasz?
  • Me llamo Inez.-Nazywam się Inez.
  • ¿Y tú?-A ty?
  • Soy Carlos.-Jestem Carlos.
  • ¿Qué tal?-Jak się masz(Jak leci? Jak tam?)
  • Bien, gracias.-Dobrze, dziękuję.
  • ¿De dónde eres?-Skąd jesteś?
  • Soy de Barcelona en España.
  • Soy de Rosario en Argentina.
  • Mucho gusto.- Bardzo mi przyjemnie.
  • Encantada-Miło mi(mówi kobieta)
  • Encantado-Miło mi(mówi mężczyzna)
Myślę, że po tej lekcji będziecie mogli już poznać jakiegoś Hiszpana i dogadać się z nim.
A oto krótki komiks, w którym Józek z Polski, dzięki mosaico espana dogadał się z Hiszpanem.
Kolejne opowieści z serii o Józku w Hiszpanii już niedługo!
Może macie jakieś pomysły(nie muszą byc normalne :p) na wasze ulubione tematy, czego chcielibyście się dowiedzieć o języku? A, i jeszcze pytanie:Jakiego tableta ma Józek - na razie widać tylko(chyba), że to tablet, na którym jest internet. 
Pozdrowienia dla wszystkich!!!!

¡ Hasta la vista, chicos y chicas!

 

1 komentarz:

Wygadaj się na całego ;p