piątek, 13 marca 2015

Skróty-instytucje i związki w Hiszpanii

¡Hola!

Wracam po 2 miesiącach przerwy z głową pełną pomysłów! W szkole jak w szkole. W każdym tygodniu kilka testów, parę kartkówek. Czas leci, a ja, no cóż… staram się nadążać. 

Dziś po długiej przerwie zaczynam na blogu nową serię. W tych, myślę, że dosyć krótkich postach, postaram się zapoznać was z różnymi ciekawymi skrótami hiszpańskimi. Często przydają się w rozszyfrowywaniu niektórych tekstów, wiadomości w radiu jak i telewizji. 

Na dzisiaj wybrałam kilka związanych z różnymi instytucjami i związkami w Hiszpanii.

Zaczynam od mojej ulubionej dyscypliny sportu.
AFE-Asociación de Furbolistas Españoles, czyli Hiszpański Związek Piłki Nożnej

Teraz znów coś fajnego. 
RTVE-Radiotelevisión Española-Hiszpańskie Radio i Telewizja

Czas na coś związanego z edukacją.
RAE-Real Academia Española-Hiszpańska Akademia Królewska

Więc teraz transport.
RENFE-Red Nacional de Ferrocarriles Españoles-Hiszpańskie Koleje Państwowe

Może prasa?
EFE-Agencia de Noticias, España-Hiszpańska Agencja Prasowa

A co kryje się pod tym, trochę dłuższym skrótem?
CCEPYME-Confederación Española de la Pequeña y Mediana Empresa-Hiszpańska Konfederacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw

A na koniec jakiś związek.
UCE-Unión de Consumidores Españoles-Hiszpański Związek Konsumentów

Jak widzicie, opisałam dziś różne skróty. Te, które są dosyć znane, jak i te trochę mniej. 

To na tyle w tym poście, był on dosyć krótki, lecz trochę czasu musiałam poświęcić na znalezienie ciekawych skrótów. Mam nadzieję, że podobało się wam. Jeśli macie pomysły na jakieś posty, serie, a może jakieś uwagi-piszcie. Na pewno wezmę wasze rady pod uwagę.

Teraz żegnam się już z wami.

¡Hasta la vista chicos y chicas!

2 komentarze:

  1. Post jak zwykle zaskakujący i ciekawy. a może wygrzebiesz coś o skrótach dotyczących codziennego dnia np. przywitanie się itp

    OdpowiedzUsuń
  2. hahahah zaskoczyć cię? Mieszkam w Hiszpanii! :D
    I nawet nie wiedziałam o nie których z tych skrótów ;o

    http://patricia9810.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń

Wygadaj się na całego ;p