środa, 2 lipca 2014

Podsumowanie Mundialu, kilka słowek i informacja o moim nowym magazynie;)

¡Hola!
Witam, witam, po długiej przerwie, ale trochę trudno było się zabrać do pisania. Teraz jednak mam "to coś" i działam. 
Od razu na początku chcę wspomnieć, o gazecie, którą dziś wydobyłam w kiosku. Jest to kwartalnik-"¿Español? Sí, gracias".
Cena...no trochę nie najmniejsza, ale jeśli mam to kupować raz na 3 miesiące, to chyba można poświęcić 11,90. Mówiąc szczerze, to dawno się oglądałam za nią, ale nie kupowałam jej. Teraz, gdy skończyłam 2 rok kursu hiszpańskiego postanowiłam czytać ją regularnie. Jest ona przecież przeznaczona dla uczących się języka hiszpańskiego;) W środku znajdziecie ciekawe teksty po hiszpańsku, a wyróżnione słowa są przetłumaczone na polski. Artykuły są oznaczone poziomami trudności, np:B2-C1, A2, B2, B1-B2, itd. Na końcu jest kilka ciekawych ćwiczeń. A! I w środku znajdziecie również kody na pliki mp3, na których nagrane jest kilka artykułów do odsłuchania z tego numeru. Myślę, że jeśli spodoba mi się czytanie tego magazynu, to zamówię prenumeratę(ale na razie nie wiadomo).
 Was też zapraszam do kupna tego magazynu, a jeśli chcecie poczytać w innym języku, istnieją także gazety o:rosyjskim, niemieckim, angielskim, francuskim i włoskim.
Po tym baaaaaaaaaardzo krótkim omówieniu mojego nowego nabytku, czas na coś pięknego! Czas na coś niezwykłego, fantastycznego, czadowego, niezastąpionego, kolorowego, niezapomnianego, oszałamiającego, emocjonującego!
Czas na...
MUNDIAL
Tak, to on! Najważniejsza impreza piłkarska każdego kibica! Tak, to setki widzów przed telewizorami, co ja mówię-miliony! To wspólne wyczekiwanie gola, to te barwy, spotkania, pieśni, przyżpiewki, gadżety, a przede wszystkim-mecze!
...ja uwielbiam go...
 ...me encanta este...
Czy to słowo nie brzmi wspaniale?
Dobra, dobra, spokój, pozbieraj się w garść i przemów po ludzku do tych wszystkich, którzy to czytają...
spokój, spokój, spokój...
NIE!!!
To słowo wzbudza we mnie tyle energii, ile jeszcze w życiu nie nazbierałam!
To jest szaleństwo! 
To jest ten rytm!
To jest ta magia!
To jest po prostu radość!
 Tak, tak tak!
No więc, żeby post miał sens, to dodam na początek kilka słówek.
piłka nożna-fútbol
piłka-bola
boisko-corte
stadion-estadio
złoto-oro
medal-medalla
puchar-taza
zwycięzca-ganador
Najważniejsze słówka.
To teraz kilka informacji:
  • uuuuu....Hiszpania-Mistrz Świata z RPA i Mistrz Europy nie zakwalifikowała się do 1/8 finału. Przegrała 2 mecze i wygrała 1 w fazie grupowej.
  • Chile z grupy, w której była także Hiszpania wspięło się nieco wyżej. Z drugiego miejsca w grupie awansowało do 1/8 finału, ale tam przegrało w karnych z Brazylią.
  • Tak samo Meksyk, także z 2 miejsca w grupie awansował do 1/8, ale przegrał z Holandią.
  • Za to moja kochana Kolumbia(stąd pochodzi moja lektorka hiszpańskiego-Laura)wygrała z Urugwajem i zagra w 1/4 finału z Brazylią.
  • hiszpańskojęzyczna Kostaryka wygrała z Grecją i w 1/4 zagra z Holandią.
  • Ulubiona Argentyna wygrała ze Szwajcarią i zagra w 1/4 z Belgią, która wygrała z USA.
  • Wygrana Francji nad Nigerią pozwoliła jej na grę w 1/4 z Niemcami, którzy wygrali z Algierią.
To było takie małe podsumowanko.
A więc... szansę na Mistrzostwo mają jeszcze 3 zespoły hiszpańskojęzyczne-Kolumbia, Argentyna i Kostaryka!
Dzisiaj to by było na tyle. Co u mnie? Jestem u babci do soboty, w następny piątek jadę na kolonie do Jastarni na 11 dni, a o nastęonych planach napiszę w następnym poście.
Pozdrwionka!
Wesołych wakacji!
¡ Hasta la vista, chicos y chicas!  

1 komentarz:

  1. hej ho! a Julka dostała się do gimnazjum językowego. ¡Felicitaciones!

    OdpowiedzUsuń

Wygadaj się na całego ;p