piątek, 16 maja 2014

Pablo Picasso-kubistyczny malarz rodem z Malagi.

¡Hola!
Na samym początku przepraszam was za to, że nie napisałam w poprzednim tygodniu ;( Sorry, ale trochę byłam zajęta. Teraz jednak chcę odpocząć od wszystkiego(w końcu o 20 :30 trudno robić coś baaardzo poważnego) i napisać posta niejęzykowego. Odpoczynek od języka!!
A więc... Może jakaś postać...
PABLO PICASSO
A dokładnie:  
Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz y Picasso
I to już jest jedna z ciekawostek o tym człowieku. Właściwie, to nigdy nie słyszałam dłuższego nazwiska... 
Idziemy dalej. Urodził się 25 października 1881 roku w Maladze.
Talent malarski(bo był oczywiście malarzem...) odziedziczył ponoć po ojcu-znanym rysowniku. Kształcił swój talent najpierw w Hiszpanii, potem w Paryżu.
Żył aż 92 lata, umierając 8 kwietnia 1973 roku. 
źródło:wikipedia.org
Jego stylem malarskim, w którym zazwyczaj malował był kubizm. Ten styl polegał na tworzeniu obrazów z różnych figur geometrycznych. Trójkąty, kwadraty, prostokąty, trapezy-to jego bajka. Jego obrazy wyglądały, jakby były z innej planety :)
Oto jeden z wielu fantastycznych dzieł Picassa:

Panny z Awinionu
żródło;Wikipedia.org
 Podziwiam tego malarza za jego obrazy, za styl. Kubizm jest bardzo charakterystycznym stylem, a ja kojarzę go właśnie z Picassem. Jego obrazy są bardzo ciekawe myślę, że działają na wyobraźnię.
Czy wy lubicie tego kubistycznego artystę? Chwalcie się :)
A! I jeszcze pochwalę się wam moją nową bluzą z logiem FCB.

 Troche słaba jakość, bo zdjęcie robione było wieczorem ;)
To by było na tyle.


¡ Hasta la vista, chicos y chicas!   

1 komentarz:

  1. ja uwielbiam innego Picassa, z tzw "okresu błękitnego"-polecam obejrzeć prace

    OdpowiedzUsuń

Wygadaj się na całego ;p