niedziela, 8 czerwca 2014

Ospowiedzi do quizu o Barcelonie i piosenka Shakiry 'Lalala, Dare'(wersja hiszpańska, Mundial Brazylia 2014)

¡Hola!
Ostatnie tygodnie szkolne, a wraz z nimi wystawianie ocen, słońce zaglądające przez okna szkolne, zachęcające do wyjścia na dwór np. w czasie klasówki z historii, plany wakacyjne i na dodatek szykowanie akademii na koniec roku szkolnego... No właśnie. Wszystko takie wesołe na zewnątrz, a my dusimy się w naszej "przemiłej szkole". I przez te "kochane kartkóweczki, świetne tematy lekcyjne i urocze wypowiedzi nauczycieli" gorący czerwiec przemienia się w brak wolnego czasu, który nie pozwalał mi na wejście na bloga, za co bardzo moich czytelników przepraszam. Mam nadzieję, że dzięki wakacjom będę mogła częściej tu zaglądać. A co na dziś???
Po pierwsze: W niedzielę(tydzień temu) miałam podać wyniki quizu o Barcelonie. Niestety, nie otrzymałam od Was w komentarzach żadnych odpowiedzi. Myślę, że następnym razem poświęcicie 5 minut na test i uwierzycie w swoje siły. Ale wyniki podam i tak. 
ODPOWIEDZI:
1.odp:B- Sagradę Familię zaprojektował Antonio Gaudi
2.odp:C- motto FCB to Mes que un club- co po katalońsku oznacza"więcej niż klub"
3.odp:A-La Barceloneta to znana dzielnica rybacka w Barcelonie, nad Morzem Śródziemnym
4.odp:C- Letnie Igrzyska Olimpijskie w Barcelonie odbyły się w 1992 roku
5. odp:C-będąc na czubku sławnego wzgórza Tibidabo, położonego w okolicach Barcelony możesz dostrzec Majorkę!
Oto odpowiedzi. Mam nadzieję, że dowiedzieliście się kilku ciekawych informacji o Barcelonie. Kto wie... może na blogu pojawi się kiedyś kolejny quiz...

A teraz... Chciałabym poruszyć sprawę Finału Ligi mistrzów, który odbył się już ok.2 tygodnie temu, ale na to chcę przeznaczyć oddzielnego posta, bo na pewno rozpiszę się.XD

Więc dziś może teledysk niedawno rozsławionej piosenki Shakiry "Dare". Oczywiście wersja hiszpańska. 

Wybrałam tą piosenkę, bo 1 z teledysków jest nagrany specjalnie z okazji Mundialu, czyli Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.(tak, piszę Piłka Nożna z wielkiej litery, te Mistrzostwa są baaaardzo ważne). A jak wiecie, ja jestem wielką fanką nogi i takiej imprezy to ja nie przegapię. Mecze zaczynają się we czwartek. W tym roku odbędą się w Brazylii. Ja kibicuję głównie Hiszpanii, Rosji i Argentynie. Przejdźmy jednak do piosenki.




z kanału YouTube:shakira VEVO


Jeszcze kilka słów o tej piosence. Wstawiłam wersję hiszpańską, ale w Internecie możecie znaleźć wersję angielską(chyba bardziej znaną). Mnie się jednak podoba ta. Teledysków do tej piosenki jest dużo, ja wstawiłam ten, bo jest związany z moim ukochanym Mundialem. 

Tekst i tłumaczenie może następnym razem. Teraz jest już godzinka prawie jedenasta w nocy(jakiej nocy, cichy wieczór), czas na Dobranockę i luli;)
Papatki, adios, chao, hasta la vista!
komentujcie, to zrobię niespodziankę!!!!!!
¡ Hasta la vista, chicos y chicas!   


2 komentarze:

  1. Słuchałam i też wybieram wersję hiszpańską :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie wolę hiszpańską wersję tej piosenki.

    OdpowiedzUsuń

Wygadaj się na całego ;p